Som digital vårdgivare, först i Sverige, vet Min Doktor att det kan finnas frågetecken kring de nya vårdprocesser som vi skapar. Därför är det viktigt för oss med transparens och möjligheten till insyn i vårt arbete. Årligen presenterar vi en patientsäkerhetsberättelse, där vi sammanfattar hur vi under året har arbetat med patientsäkerhet, hur vi har vidareutvecklat vårt kvalitetsarbete och hur vi har hanterat eventuella avvikelser.
Min Doktor har under 2019 arbetat med två övergripande kvalitetsmål: dels att erbjuda patienten tillgängliga, trygga och säkra vårdmöten av hög kvalitet, och dels att säkerställa att behandlare i tjänsten utifrån evidensbaserad medicinsk kunskap kan arbeta tryggt och effektivt i en digital tjänst.
Under 2019 genomfördes ett antal stora och betydande organisatoriska förändringar i Min Doktors verksamhet. Patientsäkerhetsarbetet har under 2019 framförallt fokuserat på att säkerställa att dessa förändringar har genomförts på ett patientsäkert sätt och att god och säker vård varit i fokus i samband med dessa förändringar.
De viktigaste resultaten i patientsäkerhetsarbetet för 2019 är:
Presskontakt Min Doktor
+46 10-16 00 406
press@mindoktor.se
Min Doktor är ledande inom svensk sjukvård och utvecklar både digitala och fysiska vårdmöten av hög kvalitet. Genom att använda ny teknik ökar patientens delaktighet och såväl effektivitet som patientsäkerhet i vårdprocessen. Bolaget grundades 2013 och ägs idag av bland andra Apotek Hjärtat.